Friday 22 February 2013

Cameron Highlands : Kok Lim Strawberry Farm

misi mencari lokasi petik strawberry...

Strawberry farms can be found almost everywhere in Cameron Highlands. All offer locally grown strawberries and home made strawberry jams.

Some of the popular strawberry farms in Cameron Highlands:
Big Red Strawberry Farm
Healthy Strawberry Farm
Kasimanis Strawberry Farm
Kok Lim Strawberry Farm
Raju's Hill Strawberry Farm

yang ni kitorang petik kat Kok Lim Strawberry Farm...
menebus kekecewaan tak dapat petik di Big Red Strawberry Farm...

1 kg RM50.00 untuk 2 orang...
so masuk ramai-ramai pun dapat 2 bekas jer...
yer la... kalau diorang tak limitkan mesti habis strawberry
seperti di Big Red Strawberry Farm...

 memang tidak mengecewakan masuk Kok Lim Strawberry Farm
sebab strawberrynya banyak giler...
excited betul bila tengok strawberry merah2 ni...
boleh petik section by section...
so ada pekerja yang jaga kat mana boleh petik and 
kat mana yang tak boleh or belum boleh...

masa kitorang sampai memang tak ramai orang...
ladang tu kitorang yang punya...
maybe sebab ramai yang serbu Big Red Strawberry Farm dulu...

first time ni...
memang excited habis!!

"merah menyala oh warnamu strawberryku, kehadiranmu mewarna kehidupanku"

my sister memang nak my mom petik strawberry sendiri...
pengalaman baru for her...
boleh cerita kat kawan2 kat kampung...
hehehee....

hebat pulak macik sebelah ni kutip strawberry...
kejap jer dah penuh...
merah dan besar plak tu...

we had fun picking our own strawberry...
yeay!!

memang hebat...
bila bawak naik untuk timbang...
ngam ngam 1 kilo...
hebat x kitorang!?
kalau lebih kena tambah bayar... hahahaa...

berbaloi RM50.00 sekilo...
sebab puas hati dapat pilih sendiri...
kalau masam sendiri tanggung...

(^__^)  juicy strawberry!!

#beautifulscenery #cameronhighlands #familyholiday #vacationmalaysia #strawberry #strawberryfarm

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wELcomE

I still fall on my face sometimes and I.. Can't color inside the lines 'cause.. I'm perfectly incomplete.. I'm still working on my masterpiece and I.. I wanna hang with the greatest gotta.. Way to go, but it's worth the wait, no.. You haven't seen the best of me.. I'm still working on my masterpiece ~Jessie J - Masterpiece~