Monday 7 January 2013

Scent of A Woman

Lee Yoen Jae's Bucket List

20 things I want to do before I die...

1. Make my mom smile once a day
2. Take revenge on people who's done wrong to me
3. Learn Tango
4. Don’t hold back on the things I want to have, eat, or wear
5. Try on a wedding dress
6. Have a date with Junsu
7. Go cycling along the coastline
8. Be just like the heroine in a movie for a day
9. Find my first love
10. Sing a love song with the one I love
11. Receive a proposal that all women in the world would die for
12. Contribute whenever I can
13. Get my mom remarried
14. To have S forgive me
15. To be a meaningful person to somebody
16. To leave the traces of my life
17. To leave a real cool impression in front of people I know
18. To get kissed while having a white Christmas
19. Do everything with the person I love
20. And lastly, close my eyes in the arms of the person I love

Scent of A Woman
this is my new favourite Korean drama...
every episode buat saya menangis...
bukan nangis sikit2...
sampai teresak-esak...
al-maklum tengok sorang2 kat umah...
so memang feeling abis...
time ceria memang ceria...
time sedih memang sedih giler...
time comel memang comel...
time seksi memang cair...
hahahaa...
good job pada pelakon2nya...
bukan setakat pelakon utamanya...
yang lain pun memang hebat...
fiuuhhh... hebat!

 talk about not holding back on what to wear...
I love this polkadot dress...
cute giloss...

 this handsome guy memainkan peranan jugak...
hahahaaa... saper tak nak tengok si handsome ni...
watak sebagai Kang Ji Wook memang kena...
selalu bagi hadiah diri sendiri "saya" cam kat atas tu...

kenal dia?
hehehee... siapa tak kenal...
Lee Dong Wook...

hero My Girl...
another famous Korean Drama 
.........yang saya tak tengok...
denggggg!!

style rambutnya berbeza...
tapi tetap handsome...
my next mission : tengok My Girl!!
serious kenapa la tak tengok di kala semua orang
sibuk bercerita pasal My Girl dulu...
biar betik tak tengok...

My Girl... tungguuuuu...

back to Scent of A Woman...

i really really really like the tango scene...
not just because it was sexy
but how Kang Ji Wook luahkan perasaannya...
siapa tak cair... aduhai...
luluh jantung kalau berada kat tempa Lee Yoen Jae...
i wanna learn tango too... 
hehehee...

I must admit Lee Yoen Jae nampak berumur...
yer la.. dalam cerita ni dia berumur 34 tahun
......... dan belum berkahwin...
kedekut, bekerja tanpa membantah...
cinta pandang pertama dengan anak bos...
tak berani nak buat apa2...
dull life like mine i guess...
huhuuu... that's why i get connected with this story
right away sampai menangis-nangis...
hahahaha...
Lee Yoen Jae only breakaway from her dull life
and find her happiness after she knew that she only have
six more months to live due to cancer...

 i love how they fight for their love
when all the world seems to be against them...
dalam sedih2 ada satu part yang bapak Kang Ji Wook tanya
kenapa pilih perempuan tu... dah la hodoh...
yang ni tak boleh blah...
terasa saya... hahhahaaa...

cerita ni tak gunakan pelakon yang cantik giler...
Kim Sun Ah cantik tapi biasa jer...
tak secantik or secomel pelakon2 lain...
cerita ni berpijak di bumi yang nyata la jugak...
tak aci kalau asyik cantik jer...
yang tak berapa nak cantik takder orang hirau...
hehehee...

Scent of A Woman dah join Full House
dalam my favourite list...

Rain (Lee Young Jae)
Song Hye Kyo (Han Ji Eun)
i love them both in Full House...

tapi CD Full House saya dah hilang...
tak tahu menghilang ke mana...
huhuuuu... saper curikkkk!!?

 mana satu pilihan hati?
saya nak dua dua sekali boleh?
heheheee...

maybe dia lebih sikit...
hehehee...


(^___^)  kalau belum tengok, tengok la...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wELcomE

I still fall on my face sometimes and I.. Can't color inside the lines 'cause.. I'm perfectly incomplete.. I'm still working on my masterpiece and I.. I wanna hang with the greatest gotta.. Way to go, but it's worth the wait, no.. You haven't seen the best of me.. I'm still working on my masterpiece ~Jessie J - Masterpiece~